5 gode grunde til at investere i nyhedsbreve

Hvorfor skal du investere i nyhedsbreve?

Mange, som jeg møder, synes, at det at udsende nyhedsbreve er lidt trægt og tungt. Det er nemlig en tilbagevendende opgave, og en del af det feedback jeg har fået er, at man har lidt svært ved at “finde på” – hvad er det passende at sende ud?

Men jo. Det betaler sig absolut at bruge lidt krudt på at udsende nyhedsbreve.

Her er fem grunde til hvorfor:

  1. Du sælger mere hver gang du udsender et nyhedsbrev med dine tilbud
  2. Du kan for en engangsudgift automatisere dine nyhedsbreve – så de arbejder for dig
  3. Du lærer meget hurtigt hvad dine kunder vil have mere af ved at måle deres klik
  4. Du kan få flere besøgende ind på din hjemmeside når du udsender et nyhedsbrev
  5. Du får en direkte “kanal” til dine kunder – uafhængig af sociale mediers algoritmer

Og den gode nyhed er, at du ikke behøver skrive eller producere en hel roman hver gang. Mindre kan sagtens gøre det. Hvis du fokuserer på at udsende gode, klare pointer eller budskaber – lækkert indpakket, så er du allerede kørende.

Rom blev ikke bygget på én dag.

Som du kan se, er der rigtig mange gevinster ved at komme i gang med at skrive nyhedsbreve. Med tiden vil du endda blive klogere på, hvad der virker og hvad der ikke gør – i forhold til lige netop din målgruppe.

Til slut tør jeg godt love dig, at jo mere du kan følge med i det feedback du får på dine udsendelser, jo mere motiveret bliver du til at arbejde med nyhedsbrevene. Det er i hvert fald min oplevelse, når jeg arbejder med nyhedsbreve.

Og så gør det vel heller ikke noget med øget salg, flere deltagere til dine events eller kliks ind på din hjemmeside.

God fornøjelse!

Mette Bertelsen

Mette Bertelsen

Tak for at du læste med. Synes du, at noget af det der står i artiklen lyder interessant? Så skal du til enhver tid være velkommen til at kontakte mig.
Scroll til toppen

Har du lyst til at få nyheder fra mig?

Prøv mit nyhedsbrev

Jeg sender ikke nyhedsbreve fast ud. Men når jeg gør det, så vil du typisk få blogindlæg, info om nye produkter eller services – eller et godt tilbud.