Hvorfor skal du arbejde med nyhedsbreve?

Fordi de er såkaldte push-medier; du kommunikerer dem ud til dine modtagere. Du slider dig simpelthen ind i modtagerens indbakke, og det gør du ikke på den uønskede måde – men fordi modtageren har udtrykt interesse for at følge din organisation eller virksomhed.

Nyhedsbreve eller ej?

Det er oftest en god ide at have nyhedsbreve med som en del af din kommunikationsstrategi. Men du skal altid veje dine medier og kanaler op mod hinanden og i forhold til hvem du vil have skal modtage dem.

Her har du fem fordele og ulemper ved at arbejde med nyhedsbreve i forhold til at arbejde med andre kanaler som f.eks. sociale medier, som også er push-medier.

Fordele ved nyhedsbreve:

  1. Med nyhedsbreve har du godt styr på dine modtagere
  2. Du er ikke underlagt algoritmerne på de sociale medier
  3. Du får et indblik i, om modtagerne åbner nyhedsbrevet og om de besøger links
  4. Du kan genudsende dit nyhedsbrev til dem, der ikke har åbnet nyhedsbrevet
  5. Du har en stor frihed i forhold til indholdet

Ulemper ved nyhedsbreve

  1. Dit nyhedsbrev kan risikere at havne i et spam-filter
  2. Det er ikke sikkert, dine nyhedsbreve bliver åbnet
  3. Du kan ikke betale dig til ekstra opmærksomhed
  4. Du skal indhente samtykke hos modtagerne før du kan udsende nyhedsbrev til dem
  5. Modtagerne kan nemt blive trætte af at få dit nyhedsbrev

Prøv dig frem

Faktisk er det allerbedste, at du simpelthen prøver dig frem med at udsende dine nyhedsbreve. Du skal ikke bare fyre dem af i en lind strøm, men være meget opmærksom på hvad der virker, og hvad der ikke gør. Og så skal du på ingen måde spamme modtagerne – du skal simpelthen finde den hårfine balance.

God fornøjelse med arbejdet – eller med at tage fat i mig, hvis jeg skal klare jobbet for dig!

Mette Bertelsen

Mette Bertelsen

Tak for at du læste med. Synes du, at noget af det der står i artiklen lyder interessant? Så skal du til enhver tid være velkommen til at kontakte mig.
Scroll til toppen

Har du lyst til at få nyheder fra mig?

Prøv mit nyhedsbrev

Jeg sender ikke nyhedsbreve fast ud. Men når jeg gør det, så vil du typisk få blogindlæg, info om nye produkter eller services – eller et godt tilbud.