Journalistik
Formidl den gode historie
Skil jer ud fra de andre med historier fra virkelighedens verden. Journalistisk vinklede fortællinger kan ikke konstrueres af maskiner og er langt mere læseværdige og troværdige.
Muligheder
Du kan vælge mellem følgende:
Én artikel
Nogle gange ved du hvad du skal bruge - og ellers aftaler vi, hvordan artiklen skal se ud og hvor den skal placeres. Hvor lang den skal være, hvilken emne og hvilken genre den skal skrives i. Vi aftaler hvordan artiklen skal vinkles og hvor mange kilder der skal inddrages. Om der skal suppleres med faktabokse med ekstra info, professionelle fotos eller beskrivende illustrationer.
Fast skribent
Du kan hyre mig til at producere journalistisk indhold til virksomheden i form af enkeltstående artikler, temaer eller føljetoner/serier. Eksempler kunne være "Sådan bruger x-kunde y-produkt", "Perspektiver på livet med xxx-produkt" eller "Alt om xxx". Kun fantasien sætter grænser. Vi holder løbende kontakt for input, planlægning og feedback på indholdet.
Redaktør
Til større journalistiske produktioner kan din virksomhed booke mig som ekstern redaktør. Vi aftaler, hvad det ønskede produkt skal indeholde fra a-z og derefter sørger jeg for at få alle bolde i mål i samråd med udvalgte samarbejdspartnere - skribenter, fotografer, grafikere, trykkeri mm. Derefter sørger jeg for at færdiggære produktionen til aftalt tid og budget.
Journalistiske Genrer
Jeg arbejder med en række forskellige journalistiske genrer – se nogle af mulighederne:
- Portrætter
- Reportager
- Interviews
- Features
- Vox-pop
- Nyhedsartikler
Spørgsmål & svar
Jeg er online fast hver onsdag, hvor jeg løser opgaver for mine kunder.
Du kan dog få fat i mig hver dag. Jeg svarer hurtigst, hvis du sender mig en chatbesked. Find info på min kontaktside.
artikler
Alt om journalistik

Rapport: Sprogpolitik og sprogbrug på flersprogede arbejdspladser
Hvad er en sprogideologi? Hvilke følelser, forestillinger og udfordringer er der på arbejdspladser, hvor medarbejderne taler flere sprog – dansk og dansk tegnsprog? Hvilke konkrete tiltag kan man indføre? Hvordan arbejder virksomheder helt overordnet med sprogholdninger og sprogpolitikker? På spørgsmålene svarer forskerne Dorte Lønsmann & Kamilla Kraft (fra institut for Engelsk, Germansk og Romansk, Københavns

Se godt ud i alle søgninger: Få styr på din titel, URL og meta description
Du vil gerne dele et link fra din blog på Facebook eller LinkedIn, men linket ser bare grimt og mærkeligt ud. Det ser slet ikke så lækkert ud, som det gør hos f.eks. nyhedsmedierne. Se et eksempel hos DR: Og hvis man så sammenligner med dette her indlæg som jeg publicerer i sin rå form,

5 fordele ved at hyre en journalist til at formidle for din virksomhed
Mange virksomheder gør det. Hyrer en journalist til at skrive indholdet i deres blogs eller nyhedsbreve. Kort sagt har en skolet journalist kompetencerne til at omdanne mere simple blogs eller nyhedsbreve til komplette indholdsuniverser med fokus på det emne som virksomheden er eksperter i. Journalisten kan få virksomheden til at fremstå som et fagligt fyrtårn

Indstik til magasin: Johannes Jørgensen
Jeg har i 2021 skrevet et 8 siders indstik til tidsskriftet Effata, der udgives af døvemenighederne. Temaet skulle markere 150 års jubilæet for pastor Johannes Jørgensen, kirkens første præst, der var aktiv fra 1900 til 1939. Johannes Jørgensen blev af mange døve kirkegængere set som en helt utroligt initiativrig og kreativ døvepræst. Han kom vidt